11 czerwca 2011

Jasło 1920-1930


Fotografia przedstawia grupę uczennic wraz z nauczycielem i nauczycielką ze Szkoły Powszechnej im. Adama Mickiewicza.


Gdy przygotowywałem się do umieszczenia tego zdjęcia myślałem, że nic więcej niż powyższe zdanie nie będę mógł napisać na jego temat. Na odwrocie zdjęcia nie ma opisu, brak nazwy miejscowości i daty. Ponieważ jednak budynek szkolny jest dość charakterystyczny a założyłem również, że szkoła może nadal nosić imię Adama Mickiewicza spróbowałem trochę poszukać w internecie i udało się !
Trafiłem na niemal identyczne zdjęcie klasowe przedstawiające ten sam budynek z "obciętym" przez fotografa dachem. Jak można przypuszczać obie fotki wykonane zostały pewnie przez tę samą osobę, która chciała uwiecznić postacie i nazwę szkoły, a dach już niekoniecznie. :) Po wejściu na stronę gdzie było zamieszczone znalezione zdjęcie okazało się, że szkoła jest w Jaśle i jej obecna nazwa to Zespół Szkół Społecznych w Jaśle im. A.Mickiewicza.

Zachęcam do odwiedzenia stron szkoły gdzie można zobaczyć stan w jakim znajdował się budynek po zakończeniu drugiej wojny światowej oraz przeczytaj jej ciekawą historię. Niestety co mnie bardzo zaskoczyło nie znalazłem tam aktualnej fotografii budynku.

Strona szkoły w Jaśle tu kliknij


1 komentarz:

  1. http://www.zssjaslo.pl/ to jest stronak ze zdjęciem

    OdpowiedzUsuń

Postaw mi kawę na buycoffee.to